maanantai 22. syyskuuta 2014

Voidepläjäys!

Olen suhteellisen intohimoinen ihoni hoitaja. Olen oppinut sen äidiltäni, joka tälläkin hetkellä näyttää helposti viisitoista vuotta nuoremmalta kuin biologinen ikä antaisi ymmärtää. Ainakin niiltä osin kasvatus on tuottanut tulosta. ;)

Olen siis oppinut ihonhoitoon, sen rutiineihin ja hemmotteluihin. Olen todennut sen kannattavaksi tarkastellessani sukuni naisia. Olen myös kokenut sen hyväksi tavaksi hemmotella itseään joka päivä.

Useimmiten päivän päätteeksi poistan meikit kaksoispuhdistuksella eli ensin öljypuhdistus (valmiina ostettu/ puhdas öljy/ öljy+risiiniöljy) ja sitten "viimeistelevä" puhdistus geelillä tms. Kasvovedellä muistaessani pyyhin kasvot ennen rasvojen levitystä.

Pintakuivan sekaihoni ollessa kuivimmillaan kuorrutan sitä eri aineilla kerroksittain. Seerumi, öljy, kasvovoide, kosteuttava naamio, geelivoide jne. Yhdistely on hyvin vapaamuotoista ja kunkin hetkiseen tarpeeseen mitoitettua. Ainoa huonompi puoli on aika, joka kuluu kerrosten levittelyyn ja kuivumisen odotteluun.

Tänään sain huippuhyvän vinkin youtubesta. Jennifer Thompson kertoo videollaan How I make my nighttime moisturizer loistavan idean. Hän yhdistää kasvovoiteeseensa ennen levittämistä Aloe vera geeliä ja tipan öljyä esim ruusunkiviöljyä sormenpäissään. Itse jo mietin esim. viikon satsin tekoa kerralla. Edullista myös pidemmän päälle. Mutta tehokkaalta vaikuttaa, en olisi itse uskonut hänen pian täyttävän 40:tä.

Oliko idea sinulle jo entuudestaan tuttu?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti